Hlavní stránka Registrace
Fakturační údaje
Jméno * Příjmení *
Ulice * Město *
PSČ * Stát *
Email *
Telefon *
Doprava
Způsob doručení *
Další nastavení
Přihlašovací heslo * Přihl. heslo znovu *
Email pro potvrzení objednávek
Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY 
společnosti MERLIN-PLUS spol. s r.o., 
IČ: 25327135, DIČ: CZ25327135, 
se sídlem Polní 585, 691 56 Hrušky, 
zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, 
oddíl C, vložka 26109

I.    Základní ustanovení 

1.    Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) vymezují a upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) smluvní vztah mezi společností MERLIN PLUS s.r.o., IČ: 25327135, DIČ: CZ25327135, se sídlem Polní 585, 691 56 Hrušky, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 26109 na straně jedné jako prodávajícím (dále jen „prodávající“) a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“, někdy také jako „spotřebitel“). Ustanovení těchto obchodních podmínek upravuje vzájemná práva a povinnosti uvedených smluvních stran vniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese eshop.merlinplus.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
2.    Kontaktní údaje prodávajícího jsou uvedeny na webové stránce, v záložce kontakt.
3.    Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“). Je-li smluvní stranou nikoliv spotřebitel, řídí se vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami jen občanským zákoníkem. 
4.    Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
5.    Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
6.    Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
7.    Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami před uzavřením kupní smlouvy seznámil, a že s nimi bez výhrad souhlasí, a to ve znění platném a účinném k okamžiku odeslání objednávky.

II.    Vymezení základních pojmů

1.    Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
2.    Podle § 419 občanského zákoníku je spotřebitel každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná.
3.    Podle § 420 odst. 1 občanského zákoníku je podnikatelem ten, kdo samostatně vykovává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se podle § 420 odst. 2 občanského zákoníku považuje pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Podle § 421 občanského zákoníku také platí, že za podnikatele se považuje osoba zapsaná v obchodním rejstříku. Za jakých podmínek se osoby zapisují do obchodního rejstříku, stanoví jiný zákon. Má se za to, že podnikatelem je osoba, která má k podnikání živnostenské nebo jiné oprávnění podle jiného zákona.

III.    Objednávka a uzavření kupní smlouvy

1.    K uzavření kupní smlouvy dochází na základě přijetí nabídky prodávajícího kupujícím v podobě objednání zboží, které je uvedeno na webové stránce prodávajícího. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář umístěný ve webovém rozhraní obchodu. Objednávku je také možno učinit písemně na adresu prodávajícího, emailem na adresu info@merlinplus.cz osobně na prodejně prodávajícího. Objednávku lze učinit také faxem či telefonicky.
2.    Objednávka kupujícího musí obsahovat nejméně tyto náležitosti:
•    jméno a příjmení, místo bydliště nebo obchodní firmu, sídlo nebo místo podnikání kupujícího,
•    identifikační číslo (pokud existuje), případně daňové identifikační číslo, pokud je kupující registrován jako plátce DPH,
•    druh produktu (zboží), který jednoznačně určuje předmět objednávky, uváděny v ceníku prodávajícího,
•    množství požadovaných kusů produktů (zboží),
•     místo a termín dodání,
•    způsob dopravy a forma úhrady kupní ceny zboží,
•     v případě písemné objednávky čitelný podpis kupujícího, případně osoby oprávněné zastupovat kupujícího.
3.    Smlouva je uzavřena písemným potvrzením objednávky prodávajícím nebo faktickým předáním zboží dle objednávky, tj. převzetím zboží při osobním prodeji, převzetím zboží kupujícím v dohodnutém místě, nebo odesláním zboží přepravní službou nebo doručením přímo prodávajícím. Uzavřením kupní smlouvy vzniká smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím.
4.    Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky a nevyvolá právní účinky, a to i v případě, když dodatek nebo odchylka podstatně nemění podmínky nabídky.
5.    Obsahem uzavřené kupní smlouvy je závazek prodávajícího dodat kupujícímu objednané zboží v souladu s těmito obchodními podmínkami a závazek kupujícího toto objednané zboží převzít a zaplatit za něj prodávajícímu kupní cenu včetně všech stanovených nákladů.
6.    Kupující od prodávajícího kupuje zboží za cenu platnou v okamžiku objednání. Kupní cena je vždy uvedena u konkrétního zboží v internetovém obchodě. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků, neobsahují však náklady na balné a poštovné. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
7.    Náklady na poštovné a balné nese kupující dle způsobu, který zvolil při objednání zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
8.    Prodávající si vyhrazuje právo na zrušení objednávky u zboží označeného pojmem „není skladem“ v případě, že zboží již není možné dodat ani nahradit od jiného výrobce nebo pokud se jeho cena výrazně změnila a kupující toto před samotným vznikem kupní smlouvy neakceptuje. Prodávající kupujícího o této situaci informuje. Byla-li část nebo celá objednávka uhrazena, budou kupujícímu peníze vráceny na účet.
9.    Kupující při uzavírání kupní smlouvy tímto souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
10.    Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
11.    Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky. V případě přebírání nevyžádaného plnění je kupující povinen o existenci tohoto plnění prodávajícího informovat.
12.    Po dokončení objednávky bude kupujícímu elektronickou cestou zasláno potvrzení objednávky (uzavření kupní smlouvy). Objednávka kupujícího zůstává uložena u prodávajícího.
13.    Chyby vzniklé při zadávání dat před podáním objednávky může kupující opravit pouze do odeslání objednávky. Po odeslání objednávky prodávajícímu může kupující prodávajícího o těchto chybách informovat prostřednictvím jeho kontaktních údajů. Pro prodávajícího jsou tyto změny právně závazné pouze v případě, že kupujícímu písemně potvrdí, že je s nimi srozuměn.
IV.    Cena zboží a platební podmínky

1.    Kupní cena je stanovena dle ceníku prodávajícího, zveřejněného na jeho webových stránkách eshop.merlinplus.cz, platného ke dni dodání zboží kupujícímu, nedohodnou-li se smluvní strany v konkrétním případě jinak. Prodávající si vyhrazuje právo průběžné úpravy cen zboží v závislosti na stanovení cen svých dodavatelů. V ceně nejsou zahrnuty náklady na balné a dopravu, případně dobírku, není-li uvedeno v obchodních podmínkách či mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. Společně s kupní cenou je proto kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve stanovené výši.
2.    Akční ceny platí do vyprodání zásob při uvedení počtu kusů akčního zboží nebo po dobu časově určenou.
3.    Prodávající zůstává vlastníkem věci až do úplného zaplacení kupní ceny, avšak nebezpečí škody na zboží přechází převzetím zboží na kupujícího.
4.    Kupní cena může být zaplacena jedním z následujících způsobů:
•    platbou v hotovosti/platební kartou při převzetí zboží od přepravce (na dobírku),
•    platbou na základě zaslaného daňového dokladu (faktury) nebo platbou předem (zálohová faktura),
•    při osobním odběru na prodejně prodávajícího na adrese Polní 585, Hrušky 691 56 – platbou v hotovosti/platební kartou.
5.    V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
6.    V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.


V.    Dodací podmínky

1.    Termín, místo dodání a podmínky přepravy objednaného zboží sjednává prodávající s kupujícím v rámci každé kupní smlouvy nebo jsou stanoveny předem na základě vzájemné dohody stran nebo obchodních zvyklostí zavedených mezi kupujícím a prodávajícím.
2.    Není-li obchodními podmínkami stanoveno nebo dohodnuto jinak, objednané zboží, které je skladem, je prodávajícím expedováno následující pracovní den od obdržení objednávky. V případě, že zboží není skladem, prodávající oznámí kupujícímu předpokládaný termín dodání, a to následující pracovní den od obdržení objednávky. V případě prodlení se splněním této povinnosti je prodávající povinen kupujícího informovat o důvodu, pro který nebylo možné následující pracovní den uvést předpokládaný termín doručení. 
3.    Zboží je dodáno kupujícímu okamžikem převzetí zboží kupujícím na prodejně prodávajícího nebo v dohodnutém místě dodání. Je-li zboží odesíláno, zboží je dodáno kupujícímu, který je podnikatelem, předáním prvnímu dopravci k přepravě do místa určení v souladu s § 2090 odst. 1 občanského zákoníku. Odesílá-li prodávající zboží kupujícímu, který je spotřebitel, je zboží dodáno dle § 2090 odst. 2 občanského zákoníku až okamžikem, kdy dopravce kupujícímu zboží předá. 
4.    Nebezpečí škody na věci přechází ve smyslu § 2121 odst. 1 občanského zákoníku na kupujícího převzetím věci. Týž následek má dle § 2121 odst. 2 občanského zákoníku, nepřevezme-li kupující věc, ač mu s ním prodávající umožnil nakládat.
5.    Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen na tomto místě převzít zboží při dodání. 
6.    Kupující je povinen ve smyslu § 2104 občanského zákoníku bezprostředně při dodání zboží překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (poškození krabice, neporušenost pásky) podle přiloženého přepravního listu. Jakékoliv závady musí kupující neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů. 
7.    Vykazuje-li dodané zboží na první pohled zřejmé vady, není kupující povinen zboží převzít. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která je neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. 
8.    Zjistí-li kupující, že je zásilka neúplná nebo poškozená, je nutno neprodleně oznámit tuto vadu e-mailem na adresu info@merlinplus.cz, příp. sepsat s dopravcem protokol o vadné zásilce a tento bez zbytečného odkladu zaslat faxem, e-mailem, nebo poštou prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však možnost prodávajícímu prokázat, že se nejedná o vadu zakládající rozpor s kupní smlouvou.
9.    Je-li kupující v prodlení s převzetím zboží, uchová prodávající zboží, může-li s ním nakládat. V takovém případě je prodávající povinen zboží zadržet, dokud mu kupující neuhradí účelně vynaložené náklady spojené s uchováním zboží.
10.    Pokud kupující dodání zboží záměrně zmaří a zboží nepřevezme, odpovídá prodávajícímu za škodu tímto jednáním vzniklou, a to zejména povinností nahradit náklady vynaložené na přepravu, jež je kupující povinen uhradit prodávajícímu do 7 dnů od okamžiku neúspěšného dodání zboží.
11.    Zboží je zasíláno prostřednictvím přepravní společnosti GEIS CZ s.r.o., PPL CZ s.r.o., Česká pošta, s.p., nebo vlastní dopravou prodávajícího.
12.    Další práva a povinnosti při dopravě zboží mohou být upraveny v příslušných dodacích podmínkách dopravce.

VI.    Práva z vadného plnění

1.    Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, konkrétně ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku. Ve vztahu se spotřebitelem se práva a povinností řídí taktéž zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
2.    Prodávající odpovídá dle § 2161 občanského zákoníku kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy kupující zboží převzal:
•    má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
•    se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
•    zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
•    je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
•    zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3.    Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
4.    Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
5.    Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
6.    Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou kupující nemůže vadné zboží užívat.
7.    Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí spotřebitelem, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
8.    Odpovědnost prodávajícího za vady se ve smyslu § 2167 občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy věci. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
9.    Na žádost spotřebitele je prodávající povinen poskytnout spotřebiteli písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat spotřebiteli doklad o zakoupení věci obsahující údaje (fakturu), které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, IČ, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.
10.    Práva z odpovědnosti za vady zboží se uplatňují u prodávajícího, a to buď osobním předáním, poštou či emailem na adresu info@merlinplus.cz.
11.    Reklamace spotřebitele včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se spotřebiteli přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. 
12.    Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo z vad uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
13.    Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém ho obdržel. To neplatí, jestliže došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci, použil-li kupující věc ještě před objevením vady, nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo prodal-li kupující zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
14.    V případě, že dojde mezi prodávajícím a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz
15.    V případě, že nebude spor urovnán mimosoudně, řeší vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím obecné soudy. Rozhodné právo pro řešení sporů v případě uzavření smlouvy s cizincem je výhradně české.
VII.    Odstoupení od smlouvy

1.    Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel má právo dle § 1846 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě 14 dnů. 
2.    Lhůta 14 dnů běží ode dne uzavření a jde-li o
•    kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží,
•    smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo
•    smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.
3.    V případě, že kupující převzal zboží osobně na prodejně, běží lhůta pro odstoupení od smlouvy ode dne vyzvednutí na prodejně. Odebral-li kupující zboží jiným způsobem než osobně, tedy když mu bylo objednané zboží doručeno dopravní službou, je lhůta pro odstoupení od smlouvy 14 dní od doručení.
4.    V případě, že spotřebitel chce dle předchozího odstavce odstoupit od smlouvy, kontaktuje prodávajícího a písemně uvede, že odstupuje od smlouvy ideálně s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla daňového dokladu. V případě písemného vyhotovení dopisu je kupující povinen opatřit dopis příslušným datem a vlastnoručním podpisem. 
5.    Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít také vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek.
6.    V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší.
7.    V případě, že spotřebitel odstoupí výše uvedeným způsobem, prodávající vrátí spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo prodávajícímu odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele prodávající obdržel, včetně nákladů na dodání zboží (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený prodávajícím). Vrácení peněžních prostředků provede prodávající způsobem, kterým prostředky od spotřebitele přijal, neurčí-li spotřebitel jinak. Prodávající je oprávněn vrátit plnění poskytnuté spotřebitelem již při vrácení zboží či jiným způsobem, pokud s tím spotřebitel bude souhlasit a nevzniknou tím spotřebiteli další náklady. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
8.    Spotřebitel je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, zaslat zboží prodávajícímu zpět nebo jej předat v provozovně prodávajícího. Přímé náklady s vrácením zboží po odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
9.    Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění musí prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou škodu prokázat. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.
10.    Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.
11.    Kupující bere na vědomí, že právo na odstoupení od smlouvy nemá v případech uvedených v ust. § 1837 občanského zákoníku. Dle předmětného ustanovení mimo jiné nelze odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
12.    Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

VIII.    Ochrana osobních údajů

1.    Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 110/2019 Sb.  o zpracování osobních údajů a směrnicí GDPR ( viz níže). 
2.    Uzavřením smlouvy kupující potvrzuje, že osobní údaje, které uvedl, jsou pravdivé. Kupující uzavřením kupní smlouvy rovněž souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
3.    Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje kupujícího budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy a nebudou jinak zveřejněny nebo poskytnuty třetí osobě; s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (sdělení jména a adresy dodání).
4.    Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti kupujícího odstranit z databáze. Osobní údaje kupujících jsou plně zabezpečeny proti zneužití. 
5.    Pokud se kupující údajů domnívá, že jeho osobní údaje jsou zpracovávány v rozporu s právními předpisy, má právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o zjednání nápravy. Jestliže bude žádost subjektu údajů shledána oprávněnou, odstraní prodávající neprodleně závadný stav. Tím není dotčena možnost subjektu údajů podat stížnost přímo u Úřadu pro ochranu osobních údajů. 

Souhlas se zpracováním osobních údajů:
Prodávající společnost MERLIN-PLUS spol. s r.o., IČ: 25327135, DIČ: CZ25327135, se sídlem Polní 585, 691 56 Hrušky, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 26109, (dále také jako „správce“), má zájem zpracovávat informace týkající se zákazníků/dodavatelů („subjekty údajů“). Informace týkající se subjektů údajů představují tzv. osobní údaje ve smyslu Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jako„GDPR“).
Osobní údaje subjektů údajů mají být správcem zpracovávány pro účely obchodní činnosti a marketingu společnosti. Ke zpracování osobních údajů pro výše uvedené účely je vyžadován souhlas subjektu údajů. Udělení takového souhlasu je zcela dobrovolné. Subjekt údajů má navíc právo udělený souhlas kdykoli odvolat písemným oznámením doručeným správci. V takovém případě bude zpracování osobních údajů prováděné na základě odvolaného souhlasu neprodleně ukončeno. Odvoláním souhlasu nicméně není dotčena zákonnost zpracování v období před jeho odvoláním. V případě, že subjekt údajů udělí správci souhlas se zpracováním osobních údajů, budou jeho/její osobní údaje zpracovávány v rozsahu požadovaném oprávněným zájmem, a po dobu nezbytně nutnou.

Subjekt údajů (kupující) tímto uděluje svůj souhlas se zpracováním svých osobních údajů správcem (prodávajícím) pro účely, v rozsahu a po nezbytně nutnou dobu. Subjekt údajů bere na vědomí, že správce bude tento souhlas archivovat pro účely plnění právní povinnosti správce být schopen doložit, že subjekt údajů udělil souhlas s prováděným zpracováním.

IX.    Závěrečná ustanovení

1.    Aktuální obchodní podmínky jsou k dispozici na internetových stránkách prodávajícího.
2.    Vyřizování stížností kupujících zajišťuje prodávající prostřednictvím emailové adresy info@merlinplus.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na emailovou adresu kupujícího.
3.    Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. 
4.    Změny a dodatky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.


Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 01. 06. 2021